Alles wat door de keel gaat=) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janiet Jacobsen - WaarBenJij.nu Alles wat door de keel gaat=) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janiet Jacobsen - WaarBenJij.nu

Alles wat door de keel gaat=)

Blijf op de hoogte en volg Janiet

01 November 2012 | Suriname, Paramaribo

Ha allemaal,

Terwijl hier de regen op het dak tikt (tja, inderdaad het regent, maar dit gaan we helemaal niet erg vinden, want het is op dit moment veel te warm en hopelijk wordt het dan wat koeler!) denk ik terug aan de afgelopen dagen...

Allereerst over onze trip met: dolfijnentour, bezoek aan een plantage en kaaimannentocht; dit was echt gaaf! Aardige gids (he Evelien?;), lekker wiebelbootje, Surinaamse proefsels en muggen, heel veel muggen!

Eerst gingen we met een bootje naar Nieuw-Amsterdam waar we een rondleiding (in de brandende zon!) langs allerlei bezienswaaridigheden kregen. Hierna gingen we dolfijnen spotten, die er op dat moment niet waren, dus eerst naar de plantage Rust en Werk waar we onder andere een kokos hebben leeggedronken. Dit smaakte...bijzonder!;) Met deze kokossmaak in onze mond gingen we een nieuwe poging dolfijnen spotten wagen en nu waren ze wel te zien! (Oke we zagen alleen rugvinnen en na een seconde waren ze weer weggedoken, maar we hebben er toch wel een stuk of 15 gezien!) Dan nu tijd voor eten ennnn...de kaaimannenjacht!

Wij (lees: de gids met onze groep) het moeras in met een korjaal en naar kaaimannen loeren. Helaas waren er niet alleen kaaimannen, maar ook een heel leger muggen dat honger had en in ons wel een lekker maaltje zag! Brr...echt van alle kanten werden we aangevallen en met als resultaat dat we thuis kwamen met overal en dan ook overal muggenbulten! En zeg je muggenbulten, dan zeg je ook jeuk!

Maar om nog even op die kaaimannen terug te komen: we hebben er twee gevangen, waarvan ik er 1 heb vastgehouden! Bij de 2e durfde ik niet meer, omdat een andere meid 'em op de grond liet vallen en dat beest(je) t op een lopen zette! Gelukkig zat zijn bek nog wel dicht met een elastiekje, dus Evelien en ik hebben toen zachtjes gegild. Maar algauw werd er meer van onze stembanden gevraagd, want toen de gids de kaaiman terug zette (en het elastiekje van de bek had gehaald) besloot hij niet terug het water in te gaan, maar kwam onze kant op rennen. Oef...wat hebben wij gegild! Daarna gebeurde het nog een 2e keer, totdat de gids 'em echt helemaal in het water zette...Wij hebben gelukkig geen nachtmerrie van dat beest overehouden, maar ik denk maar zo dat dat beest dat wel van ons heeft overgehouden;)

Verder hebben we geen spannende dingen meer gedaan, waarbij we geacht werden hard te gillen!:p Wel andere dingen wat met onze keel heeft te maken, namelijk: eten!

Een zaterdag hebben we heel Nederlands bij 't Vat een friet en frikandel speciaal gegeten...Mmmm! Verder hebben we soep gekookt (op een gegeven moment was t heel veel soep, omdat hij telkens nog te dik was;), hebben we pizza gemaakt en pannenkoeken gebakken (Naja, ons huisgenootje, die een ervaren pannekoekenbakster is, heeft ze afgebakken!;) en zijn we vanavond met 3 andere huisgenootjes bij de pizzahut (ja die hebben ze hier ook) wezen eten. Het was veel te veel, dus hebben we de andere helft in laten pakken en meegenomen > liepen we daar: met z'n vijven over straat en allemaal met een doosje eten;) Mogen jullie raden wat we morgen eten...!

Lieve groetjes (overgeblazen naar het koude Nederland!;)

• 01 November 2012 - 14:53

Gerdien:

Hallo Janita, erg leuk geschreven blog. Dat jullie begilt hebben dat geloof ik graag hoor. Maar knap dat je hem vastgehouden hebt. Aan calorieën geen gebrek lees ik. Nou geniet er maar van hoor. Veel plezier en groetjes uit Brakel.

• 10 November 2012 - 03:38

Janiet Jacobsen:

Hallo moeder van Evelien...leuk iets te horen uit Brakel! Ik zie nu pas dat ik (niet zo aardig) niet meer gereageerd had op uw reactie! Bij deze hoop ik het toch nog een beetje goed te maken... Maar ik denk dat we vanaf morgen nog meer gaan gillen met al die reptielen op onze trip;) Dus mocht u in de verte, heel vaag iets horen, dan zijn wij dat waarschijnlijk! Naast het gillen hopen we ook heel veel te gaan genieten van alles wat we zien, dus dat gaat goed komen! Vanuit Suriname groetjes richting Brakel...